Mistä tietää että on olemassa, eikä vain joidenkin suurempien voimien pelin keskellä. Mistä tietää että tämä mitä näkee, on todellisuutta. Mistä tietää, onko olemassa toista todellisuutta. Todellista todellisuutta. Entä jos tämä kaikki onkin vain unta?  Eihän tässä ole mitään järkeä. Ei kenenkään ihmisen elämällä ole oikeasti mitään tarkoitusta. Kukaan yksittäinen ihminen ei jätä näkyvää jälkeä tähän maailmankaikkeuteen. Miksi ihmiset pitävät itseään kaiken hallitsijoina, vaikka luultavasti olemme vain tämän planeetan hallitsijoita. Miksi vain juuri tällä planeetalla olisi elämää, ei sillä olisi mitään merkitystä millekään.  Tuntuu ihan käsittämättömän typerältä että ihmiset luulevat olevansa jotain mitä eivät todellakaan ole. Me olemme vain yksi laji muiden eläinten joukossa.

Miksi minä olen juuri minä. Miksen minä syntynyt joksikin muuksi. Miksi juuri minä istun tässä ja kirjoitan. Miksi minusta tuli tällainen. Onko kaikkien elämän tapahtumat päätetty jossain jo etukäteen.

Suoraan sanoen.